Europeon Bobath Tutors Association
  קורס בסיסי ילדים -
מתכונת חדשנית
  קורס טיפול בתינוקות לבוגרי
קורס בסיסי
  תחזית קורסים עתידיים
 
  ימי עיון ולמידה
  התרשמויות מקורסים וסדנאות
בארץ
  התרשמויות מסדנאות וכנסים
בחו"ל

 


חדשות ועידכונים



הסמכה מהארגון האירופאי


התרשמויות מסדנאות וקורסים בארץ





הנחיה ע"י מדריכות העמותה הישראלית לגישת בובט
 

עוד קורס התפתחות טיפוסית וחריגה הסתיים בהצלחה:

 
 
קורס תהליכים התפתחותיים טיפוסיים וחריגים
 
 
קורס התפתחות טיפוסית וחריגה, אפריל 2018, אסף הרופא:
מנחות: ד"ר שרה קפלוביץ- פיזיותרפיסטית,
גיתית מור- יצחקניא- קלינאית תקשורת,
ליסה סלע- מרפאה בעיסוק
 
איזון המשתתפים משלושת מקצועות הבריאות [פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת]
איפשר קורס פורה ומפרה, עם דיוני עומק והתנסויות במעבדות תנועה מעשירות. 

 
 
 



 
 
ממשובי המשתתפים:
" הקורס מאפשר לי ראייה כוללנית של כל התחומים ומעודד אותי להרחיב את החשיבה וההסתכלות"
 
" הסתכלות רב- מערכתית, ניתוח המרכיבים המאפשרים והמגבילים של הילד"
 
"יכולות יציבה משפיעות על תפקוד היד, הפה וכו'"
 
"קשר הדוק בין הדיסיפלינות השונות. חשיבות העבודה הרב צוותית לטובת הילד. חשיבות ה- participation. מטרות טיפוליות"
 
"בדברי הפתיחה ביום הראשון לקורס התפתחות טיפוסית וחריגה, נפגשתי עם המרצות, פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת וכבר בדברי הפתיחה דיברו  עד כמה הן מכבדות זו את זו. דבר זה היה בולט מאוד במהלך הקורס.
בכל הרצאה הוסיפו המרצות האחרות באותו נושא מנקודת מבטן ותרמו לראיה הכוללת של הילד, יכולת ההקשבה והכבוד ההדדי בין המרצות תרמו מאוד להבנה ולזרימת הקורס.
תודה רבה, מאירה"
 
 
קורס תהליכים התפתחותיים טיפוסיים וחריגים - משובי משתתפים
 
 
קורס התפתחות טיפוסית וחריגה, יולי 2017, ירושלים:

קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק מתרגלות מעברים במעבדת תנועה.
 

 

מעבדת תנועה של תקשורת ומשחק, קורס התפתחות טיפוסית וחריגה





״להרגיש על הגוף״, מעבדת תנועה קורס התפתחות טיפוסית וחריגה 



סיכום קורס תהליכים טיפוסיים בהתפתחות יולי 2017:

מרפאה בעיסוק "הכי משמעותי היה הממשק בין שלושת הדיסציפלינות. סוג של משולש, מחזק את ההכרה בכל מקצועות."

קלינאית תקשורת "עורר בי רצון להמשיך ללמוד איך לשים ידיים על תינוק "

פיזיותרפיסטית " מעבר לידע קיבלנו הרבה על גישה, ילד, משפחה, סביבה."

ועוד היגדים:
 " קורס משמעותי , קורס חובה".
"למדתי איך לבנות מטרות על-פי התפקוד. " הקורס היה מעבר למצופה"."
"דרך העברת הקורס חווייתית מעבדות תנועה וסרטונים, תרם להבנה."
"הידע שלכם מעורר השראה."
"מאוד נהניתי מההעברה המולטי-דיסציפלינרית עשיתן לי מודלינג מצוין"
 

קורס אלראזי 2016:
קורס מעניין וטוב. מסדר את המידע ועושה חיבור חשוב בין המקצועות.
 
הלמידה דרך מעבדות התנועה, ניתוח סרטונים ותצפיות איפשר להבין את עקרונות גישת בובט. מודה על המאמץ,
הנתינה בכל התחומים.
 
למדתי אודות התפתחות ילדים מכיוונים נוספים למקצוע שלי והשילוב איפשר לי להסתכל בצורה הוליסטית יותר.
 
הבנתי יותר על השפעת היציבות על התנועה והתנועה על היציבות.
 
הדיונים בקבוצות ומעבדות התנועה תרמו רבות להפנמת החומר העיוני.
 
מדריכות מדהימות. מוכן לעוד מידע על ה ICF.
 
השיח עודד תקשורת חופשית תוך הפרייה הדדית. אקח איתי הרבה לטיפולים שלי.
 
מדריכות מדהימות בסבלנות, ברצון לאפשר ולעורר שינוי וחשיבה. יצרתן אווירה טובה לאורך הקורס.
 
קורס מאתגר. אהבתי במיוחד את מעבדות התנועה שהשלימו את המידע הפרונטלי. תודה מכל הלב.
 
 





עוד קורס התפתחות טיפוסית וחריגה הסתיים בהצלחה.
מנחות: דר' שרה קפלוביץ - פיזיוטרפיסטית, ליסה סלע - מרפאה בעיסוק, גיתית מור-יצחקניא - קלינאית תקשורת
 
בקורס - אחוזים דומים של השתתפות משלושת מקצועות הבריאות: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.
מהמשובים של המשתתפות עולה מידת שביעות רצון גבוהה מתהליכי הלמידה הדינמיים, מעבדות תנועה שאיפשרו למידה חוויתית ושילוב הנחיה על ידי מדריכות משלושת המקצועות.
 
מדברי המשתתפות בסיום הקורס:
" זכיתי ביכולת הסתכלות חדשה, אחרת על הילד"
"לא להסתכל רק על מה לא אפשרי לתינוק, אלא על מה יש- מה מכין למה? מה מאפשר?" 
"אוהבת את החידוד בעין"
"הקורס נתן לי השלמה במקום שאני נמצאת בעבודה- במעון ובמכון, עם עבודה רב- צוותית"
"חשש מחזרה לקליניקה. מה עכשיו? איך ומאיפה להתחיל לטפל?"
"יצאתי עם בסיס מצוין, מתנה של תשתית"
"עזר לי ש"ערערתן" לי את כל המקומות שהייתי בהם בטיפול!"
"לדייק הסתכלות- אני יכולה להבין מה מוביל למה"

היכרות מעבדת תנועה מעבדת תנועה
     
סדנת משחקיות סדנת משחקיות סדנת האכלה


 

קורס ירושלים 2015:
יצאתי עם ידע ביטחון והערכה לתחום.
גרם לי לרצות ללמוד עוד ומחכה לקורס המשך.
פתח תיאבון ומחכה לקורס בסיסי. אני מבינה היום שלהבין התפתחות זה לא לדעת טבלאות התפתחות אלא רצף שאינו נוקשה.
יכולה עכשיו לקשר בין תיאוריה לפרקטיקה.
נתן הסתכלות רחבה יותר באופן רב תחומי. ראיה של מקצועות אחרים ותחומים אחרים והבנה של הקשר בין התחומים האחרים.
בעיקר למדתי עד כמה התינוק הוא עולם ומלואו. חשוב להגיע לקורס כזה אחרי ניסיון, החומר מתחבר באופן מעשי. מאפשר לי עכשיו לקבוע מטרות בצורה עמוקה יותר עם המקצועות האחרות.
למדתי הרבה על התפתחות וכן מהאופן שאתן משלבות את הICF באופן פרקטי ומרענן.


 
    
 
    





    
קורס רענון דו-שלבי לבוגרי בובט בסיסי ילדים 

 "מאד נהניתי מהקורס למרות הנסיון העשיר שלי. הקורס חידש לי דברים ולימד אותי טכניקות חדשות והסתכלות נוספת. טרמינולוגיה חדשה. נתרמתי מאד מהקורס. תודה רבה"

"החלק השני של הקורס היה מצויין. יותר ממוקד יותר מעשי והיה מספיק זמן לתירגול והפנמה של הדברים."

"חשוב מאד היה הטיפולים והמשובים של המדריכות על הטיפול"

" אשמח למפגש שנתי לריענון. גם כשאין חידושים ממשיים, עצם המפגש החשיבה והתרגול המשותפים מביאים לחידוש בעבודה"

 
  



    
קורס תינוקות ינואר - פברואר 2018

 

משובי משתתפי הקורס:

"קורס נפלא, משאיר טעם של עוד ועוד. למדתי מכל איש מקצוע שבא ונתן ידע, גם בתחומים שכבר הכרתי. תודה רבה, מחכה להמשך..."
"מרגישה שהתפתחתי מאוד בתקופה הקצרה של הקורס..."
"נהניתי ולמדתי המון, עדיין בשלב הבלבול..."

משוב הורים:


תגובה מאת אמא של אחד התינוקות, שהגיע להדגמת הסתכלות וטיפול:
"תודה רבה על שארחתם אותנו. זאת הייתה חוויה מיוחדת במינה של פעם בחיים!
אשמור הכל למזכרת ומקווה בע"ה בעתיד להראות לו במה השתתף ולספר לו.
בהצלחה בהמשך הקורס לכל הבנות!"




 
    
יום למידה ב -5.5.17 בנושא  "בובט וCIMT הילכו יחדיו?"

השתתפתי ביום הלמידה שהעברתן בנושא "בובט וCIMT   הילכו יחדיו? ", בגן השיקומי ביום שישי האחרון,
תודה שהזמנתן אותי, זו היתה הזדמנות נפלאה ללמידה ולחשיבה משותפת.
 
אני רואה חשיבות רבה בשיתוף של נוירולוגים לילדים ורופאים בהתפתחות הילד בימי למידה מסוג זה. 
אנו עובדים בצוותים רב מקצועיים,  וחיוני שהרופא יכיר את שיטות הטיפול ואת השיקולים השונים בבחירת הטיפולים .
 
כבר השבוע, בעקבות הסדנא, הסתכלתי וחשבתי קצת אחרת על שני ילדים עם המיפלגיה שהגיעו למעקב.
 
מחכה לימי הלימודים הבאים , ומקווה שרופאים נוספים יצטרפו
 
ד"ר דפנה גולן, מנהלת מערך התפתחות הילד, מחוז ירושלים שפלה





 
    
יום למידה ב- 21.3.17 בנושא המשתנה הראשוני (עיקרי) בתופעות המשניות ב CP - מהו?

סיכום המדריכות אודות יום הלמידה:
כעשרים משתתפים מכל רחבי הארץ, פיזיותרפיסטים ומרפאים בעיסוק, הגיעו ליום הלמידה שכלל חלקים עיוניים ומעשיים. המשתתפים נחשפו למידע עדכני בתחום ההתערבות הטיפולית. בחלוקה לקבוצות חשיבה  דנו בתיאורי מקרה דרך clinical reasoning, עם סיכום ומסקנות במליאה.
היה מהנה, מעשיר ומאד מקצועי.
תודה לבי"ח אלי"ן על האירוח הנעים והטעים.
 
 
 
ממשובי המשתתפים:
היה אחר צהריים מלמד ומעניין!
הנושאים שבחרתן היו חשובים ומהותיים ומתאימים למגוון רחב של ילדים וטיפולים כך שממש יכולתי תוך כדי הקשבה לעשות השלכה למטופלים שלי.
אלה היו שעות שבהן יכולתי לשמוע מכן וללמוד מניסיונכן ומהידע הרב שלכן בטיפול בילדים, קיבלתי טיפים טיפוליים ונקודות רבות למחשבה וליישום במגרש הטיפולים האישי שלי, יכולתי לשאול שאלות ולעלות תהיות, לקבל תשובות או כיווני מחשבה וחומר לבדיקה.
הדיונים הקבוצתיים וניתוח הטיפולים הוסיפו המון לחשיבה, ללמידה וסיעור המוחות אפשר לשמוע מגוון של דעות ורעיונות שכל אחד מהם חשוב ולכל אחד מהם יש מקום.
כיף ללמוד ממי שתמיד ממשיך ללמוד ונהנה כל כך ללמד ולתת ממה שיש לו!

 
 

 
    
יום למידה ב- 1.6.16 בנושא אכילה אקטיבית לילדים עם ליקויים התפתחותיים

 
עשרים ושניים משתתפים כללו פיזיותרפיסטים, מרפאים בעסוק וקלינאיות תקשורת, אשר למדו ליצור מצבים של אכילה אקטיבית, במסגרות הטבעיות של ילדים עם לקויים התפתחותיים.
המשתתפים למדו להעריך יכולות אכילה מבוססותICF , self organizing dynamic
systems ועקרונות של התפתחות תנועה מוטוריקה גסה, עדינה, תקשורת ואכילה לפי גישת בובטNDT-.
המשתתפים דווחו על העמקת ידע בנושא וקבלת הנחיות מעשיות שיאפשרו להם לבנות תוכניות התערבות יעילות.
 

    
יום למידה ביום שישי בתאריך 20.11.15 בנושא
בניית תכנית התערבות כוללנית לילדים עם לקות נוירולוגית לפני ואחרי טיפול ספציפי

 
הגיעו 25 משתתפות שכללו פיזיותרפיסתיות ומרפאות בעיסוק, עם הרבה נכונות ללמוד ולשתף ידע וניסיון.
לפני המפגש נשלחו למשתתפים 3 מאמרים נבחרים עדכניים הרלבנטיים לנושא.
יום הלמידה עצמו כלל הרצאה פרונטלית , הצגת מקרה (סרטי וידאו ותיאור המקרה), עבודה בקבוצות ואיסוף העבודה בקבוצות.
התגובות והמשובים היו נלהבים, הן מהתוכן והן מהפורמט, לדוגמא:
"היה שווה ביותר! מפרה, מעשיר ומעורר מחשבות לעבודה השוטפת..." (אנהאל פורן)
המשתתפות הביעו רצון להשתתף בימי למידה נוספים בפורמט הזה.
 
יום הלמידה דרש מאיתנו, המדריכות, הכנה מרובה. עם זאת, נהנינו מאוד להתעמק בנושא, נתרמנו מהלמידה, מההפריה ההדדית ומהמשובים הנלהבים.
 
מחכות בקוצר רוח לימי הלמידה הבאים!
טלי אשכנזי ומלכה חיימי
 

 
 


הנחיה ע"י מרצים מוזמנים מחו"ל

 
סדנה: זיהוי לקויות ביציבות
והתערבות מותאמת אצל ילדים עם לקויות מוטוריות
העבר על ידי פרופ' שרה (סאלי) ווסטקוט-מקוי בנובמבר 2015

 


 
קורס תהליכים התפתחותיים טיפוסיים וחריגים - משובי משתתפים
 
 
קורס התפתחות טיפוסית וחריגה, יולי 2017, ירושלים:



העמותה הישראלית של המדריכות לגישת בובט בישראל      אלכס רבינו, מזכיר העמותה   טלפון: 04-8243890       נייד: 054-4591161    ebtaisrael@gmail.com   מפת אתר